Sunday, April 5, 2009

Rasa Terasa

Para Jamaludin merungut sedikit.

Bosan,tidur.
Makan,tidur.
Mengantuk.

Tidur.

Sebelum lelap,melayan Eisley dengan Invasion. Feist pun dendangkan So Sorry untuk aku. Paling kurang ajar bila Dogs Die In Hot Cars cakap kat aku, "I Love You 'Cause I Have To".

Cait!

Lepas tu aku dah mimpi. Tak ingat pulak apa.

Bangun semula,hujan. Dan sakit kepala. Aduh! Lengkap penderitaan aku!

Entah kenapa, bila hujan yang aku berkeadaan lepas bangun tidur, aku mesti rasa keseorangan. Keseorangan yang macam kena tolak ke tepi hujung penjuru sebalik tiang sana.

Bangun-bangun je rasa sedih, rasa macam tak ada siapa-siapa di dunia.
Rasa miskin yang macam tak ada duit langsung.

Aku pernah cakap kat kawan aku, dia kata,

"Rasa yang lain-lain tu aku pun penah rasa. Tapi yang bila bangun terus miskin takde duit tu bohong sangat tu. Sape yang curi duit ko masa ko tido?"

Hoh!

No comments:

Post a Comment